tirsdag 9. desember 2008

Julemarsipan, påskemarsipan, høstmarsipan?



Vet du.. I år kom julemarsipanen 1 oktober. FØRSTE OKTOBER! Det tok sin tid for oss å venne oss til at den begynte å kommer 1 november og ikke desember. Men nå har de altså slått til med en mnd til og lagt den i butikken 1 oktober. Og jeg elsker marsipan, jeg klarer ikke å holde meg vekke. Nå har jeg to mnd med marsipan spising bak meg, og det er bare begynnelsen. Neste år kommer påsken 9.april. Hvis de da også starter med salget av påskemarsipan tre måneder før, betyr det salgsstart omtrent første nyttårsdag. Da skal samtidig restene av julemarsipanen ut, og den selges langt ut i februar. Det innebærer dobbeltkjør av denne forbanna marsipanen i de ukene da vi håper vi skal kunne slanke av oss julekiloene. Og når de siste rester av alt sammen er fortært sånn uti mai-juni en gang, da er det bikinitid.

Da vil undertegnede ha levd på marsipandiett i ca. 8 måneder og vil få fire måneders pause før kjøret begynner på nytt. Eller kanskje bare tre- hvis julemarsipanen kommer 1.SEPTEMBER neste år.

Det er noe hærk, skulle ønske det ikke fantes marsipan. Eller nei.

-M-

Ingen kommentarer: