tirsdag 13. januar 2009

If barbie is so damn perfect, why do you have to buy her friends?

Jaaa.. I dag var jeg på kurs igjen og jeg hadde gått ned 1.7 kg på en uke. Er ganske fornøyd med det må jeg si. Til sommeren dere. Jeg sier det bare. TIL SOMMEREN. Nå må dere ikke tro at jeg er en sånn fjortiss som ikke klarer å veie over 5o kg og bare må slanke meg. Men jeg har ikke vondt av å gå ned noen kilo, det er derfor jeg gjør dette. Har aldri vært noe særlig opptatt av vekten min egentlig. Men syns det har gått litt for langt nå, så nå må jeg gripe fatt i det. Gleder meg til sommeren, virkelig.

Syns det er dumt at folk er så altfor opptatt av vekt og det å se perfekt ut. Jeg syns det er helt forbanna feil. For å si det sånn. Lillesøsteren til en venninne av meg er 12 år, en i klassen hennes har fått anoreksia. Seriøst, 12 år?! Når jeg var 12 år lekte jeg med barbie. Det er jeg sikker på. Jenter i blader, på tv, ALT, hvorfor skal de være så forbanna tynne for å være perfekt? Jeg blir helt oppgitt. Niesen min er 1o år, jeg er livredd for at hun skal finne på noe sånt som å slanke seg. Hver gang jeg kommer på besøk spør jeg om vi skal leke med barbie eller pet shop. Da sier hun bare : "Seriøst. Det er drit teit". Åååh, jeg vil at hun skal være barn lenge. Jeg vil ikke at hun skal begynne å se på gutter og tenke på utseende sitt. Vi lever i en syk, syk verden.

Nei, jeg ville aldri funnet på å slanke meg hvis jeg veide normalt. Aldri. Alle kan ikke være "perfekt".

Blogges.

-M-

Ingen kommentarer: