tirsdag 6. januar 2009

Dear dairy

Fikk denne ideen fra BEA's blogg, og tenkte dette var artig og at jeg også ville gjøre det :) Fant frem en gammel dagbok/minnebok. Jeg har tatt bilder av den, men finner ikke dingsen man legger inn bilder. Kabelen eller whatever. Men tenkte jeg skulle skrive ned noe av det jeg hadde skrevet, må si jeg lo godt da jeg leste. Har rettet på skrivefeil slik at det ble lettere å lese. Here we go

1 mai 1996 (Nesten 7 år)

Kjære dagbok. I dag var jeg med Hanne og Marte. Vi lekte med dukker. Vi gikk på tur bort til det andre borettslaget med dukkevognene. Mamma og Grete og Rune laget med piknikmat til oss. Det var gøy. Etterpå gikk vi hjem til Hanne og Marte og så på barnetv og spise pizza, det var gøy. Etterpå gikk jeg hjem. Hilsen Marita

26 Mai 1996 (7 år)

Kjære dagbok. I dag var meg og Hanne og Marte ute. Vi lekte med sprettball og hoppet strik. Det var gøy. Etterpå gikk vi hjem og tømte sparebørsene våres og vi fikk hundre og 26 kroner. Så gikk vi ned til bensinstasjonen og kjøpte godteri. Vi fikk kjempe kjeft av mamma og pappa og Grete og Rune etterpå. Jeg måtte være inne resten av kvelden fordi vi gjorde det. Jeg skulle aldri ha gjort det. Hilsen Marita

8 Juni 1997 (8 år)

Kjære dagbok. I dag var jeg med Tonje. Vi satt på rommet hennes og lekte med barbie. Men hun skal alltid ha de beste barbiene og jeg får alltid de stygge. Og så sa hun til meg at jeg spiste på barbieskoen hennes, men så var det bare en drops. Og hun sa jeg måtte komme meg ut og kastet jakken på meg. Mamma sa at jeg ikke fikk lov å være med henne mer hvis hun var så frekk. Og det vil jeg ikke aldri mer, fordi hun er min uvenn for alltid. Hilsen Marita.

28 juli 1997 (Fortsatt 8 år)

Kjære dagbok. I går skulle meg og Hanne og Marte sove i småhytten i hagen deres. Rune og Grete vasket den og vi tok med oss dyner og puter inni. Det var gøy. Men midt på natten begynte Marte og grine fordi det var edderkopp så vi måtte gå inn. Om morningen badet vi i boblebadet og tok masse skum oppi. Da ble Grete og Rune litt sint. Men det gikk bra. Hilsen din venn Marita

28 desember 1997 (8 år jaa)

Nå har det vært jul. Og jeg fikk masse fint. Jeg fikk barbieklær, dukkeklær, og en sånn man skal tegne på. Vet ikke hva det heter. Jeg fikk masse annet også, men det husker jeg ikke. I ferien har jeg vært mye med Hanne og Marte og litt med Renate. Men meg og Renate kranglet fordi vi skulle bytte ting og hun lyger alltid og sa at jeg måtte gi vekk to bamser mot en såpe fordi den var kjempe dyr. Da gikk jeg hjem. Jeg gleder meg til nyttårsaften, da skal jeg gå med Hanne og Marte og Eileen og Henrik. Jeg skal være heks. Hilsen Marita

15 september 1998 (9 år)

Kjære dagbok. I dag kom det en ny jente i gaten hun het det samme som meg og hun var bare 8 år. Renate sa at vi ikke skulle være med henne og derfor så sa hun at vi skulle sperre veien for henne. Da hun kom så stilte vi oss opp og hun fikk ikke komme forbi. Jeg ville ikke gjøre det. Men jeg må det siden de eldre bestemmer og Renate er 11 år. Jenten begynte og grine og vi slapp henne forbi. Jeg syns vi var veldig frekke. Hilsen Marita

4 Desember 1998 (9 år)

Kjære dagbok. Jeg har vært veldig mye med Marita i det siste og vi er blitt bestevenner. Hun er veldig snill. I går ga hun meg det fineste lukteviskelæret hun hadde. Det var snilt. Jeg skal gi noe til henne også. Bestevenner for alltid. Jeg har sluttet å være med Renate fordi mamma sier hun er litt frekk og bestemmer over meg. Og det vil jeg ikke. Men selv om jeg er større enn andre Marita bestemmer ikke jeg over henne sånn som Renate gjorde over meg. Hilsen Marita


Ja, var masse annet. Gud så gøy det var å lese igjennom. Jeg skal få se å lagt ut bildene, var masse gøye tegninger og alt. Får en følelse av at jeg ble litt mobbet når jeg var liten. Hm. Denne Marita jeg skriver om er faktisk den eneste jeg har hatt kontakt med etter jeg flyttet. Stakkars Marita, sperrer veien for henne. Hehe.

Anyway, anbefaler alle å lete frem de gamle minnebøkene/dagbøkene sine og skrive litt om dem. Hvis dere finner dem da, utrolig gøy å lese gjennom :)

Ha en fin kveld folkens :)